
‘If I had an hour to solve a problem, I'd spend 55 minutes thinking about the problem and 5 minutes thinking about solutions.’
Albert Einstein
Välkommen till ett webbinarium med Jonathan Goodacre från the Audience Agency som kommer handla om ett annat sätt att tänka kring publikutveckling och metoder som utgår ifrån publikens upplevelse och behov.
Så här beskriver Jonathan webbinariet med egna ord:
This seminar is about a different way of thinking about audience development. Forget the boring plan, this looks directly at consideration of the audience experience. It focuses on the needs of users, using the ‘double diamond’ approach derived from ‘design thinking’ rarely used in the culture field. Now, The Audience Agency, together with other partners of the European Adeste+ project, are developing a ‘blueprint’ methodology which applies this concept to the arts. In this seminar, some of the key ideas will be explained, showing how they can be applied to your work. It will be a practical, creative and very enjoyable session.
Om Jonathan Goodacre
Jonathan Goodacre är ansvarig för The Audience Agencys internationella arbete som handlar om att stödja konst- och kulturorganisationers arbete med att förstå och engagera sig i sin publik.
Jonathan är involverad i flera EU-projektet, bland annat Adeste+ som handlar om att undersöka nya metoder för konst- och kulturinstitutioner som vill göra sin verksamhet mer publikcentrerad. The Audience Agency är Englands nationella publikutvecklingsorganisation och finansieras av Arts Council England. Där arbetar konsulter och forskare specialiserade på allt från digitalt engagemang och kulturpolitik till tillgänglighet och inkludering.
Webbinariet hålls på engelska.