Vi är nu Förvaltningen för kulturutveckling. Ny webbplats är under uppbyggnad.
MENY
Kultur i Väst
SÖK

2015 new meny

  • Det här arbetar vi med
    • Arrangörsutveckling
    • Barn och unga
    • Bibliotek
    • Jämställdhet
    • Kultur och samhällsutveckling
    • Tillgänglighet

    • Cirkus
    • Dans
    • Film och rörlig bild
    • Litteratur
    • Musik
    • Samtida konst, arkitektur, form och design
    • Teater
  • Fortbildning och evenemang
  • Publikationer
  • KULTURKATALOGEN VÄST
  • Kontakt
  • Press
  • Nyhetsbrev
  • Om Kultur i Väst
  • In english
  • Start
  • RePublik – centrum för publikutveckling
  • Audience Atlas Sverige - En heltäckande bild av den svenska kulturmarknaden

Audience Atlas Sverige - En heltäckande bild av den svenska kulturmarknaden

Genomgripande arbete med publikutveckling kräver ingående kunskaper om hela marknaden, och inte bara om de besökare man redan har. Traditionell befolkningsstatistik och uppgifter om beteendemönster kan vara användbara, men räcker inte särskilt långt. För att kunna bygga långsiktiga relationer med publiken måste man förstå deras värderingar och attityder.

Dessa två konstateranden låg till grund för Audience Atlas Sweden, ett samarbetsprojekt mellan Morris Hargreaves McIntyre och Stockholms stad som resulterade i den mest omfattande studien av svensk kulturpublik någonsin. Studien presenterades 2015 och finns här att del av på svenska.

Här kan du hämta studien som en pdf. 

 

audience_atlas_sverige.pdf (3.5 MB)
2019-03-21
|
2019-03-21
  • Facebook
  • Twitter
Prenumerera på våra nyhetsbrev
Om webbplatsen
  • www.facebook.com/kulturivast/
  • www.instagram.com/kulturivast

Postadress

Vänerparken 13
462 35 Vänersborg

Besöksadress

Bergslagsgatan 2
411 04 Göteborg

Telefon

010-441 42 00 (växel)

E-post

kulturutveckling@vgregion.se