Logotyp/Ordbild

När du presenterar ett samarbete med Kultur i Väst visuellt vill vi att du använder Västra Götalandsregionens logotyp tillsammans med ordbilden ”Kultur i Väst”.

Pressbilder till aktuella produktioner hittar du under Våra produktioner.

Vi har även högupplösta bilder på vår personal. Kontakta Thomas Larsson för mer information.

Senaste nyheter

• Följ residenssatsningen inom konstområdet här

fredag 24 oktober 2014
    Konst Under 2013 och 2014 satsar regionen på residensverksamhet inom konstområdet. Under året har vi gjort en del nedslag där vi har intervjuat konstnärer, curatorer, projektledare, idésprutor och hängivna medarbetare. Nu har vi skapat en sida där vi kommer att samla alla reportage vi gör. Först ut är Momus besök i Borås.
  • Nu utvärderar vi kulturivast.se

fredag 24 oktober 2014
    Kultur i väst Vår webb ska förbättras och vi behöver din hjälp. Vi försöker kontinuerligt att utvärdera kulturivast.se för att göra den så användbar som möjligt för dig som besökare. Därför genomför vi just nu en enkätundersökning. Fyll i enkäten och var med i utlottningen av tre böcker.
  • Hugget i sten - en stenhuggares historia i musik och ord

torsdag 23 oktober 2014
    Musik Hugget i sten är en musikföreställning om stenhuggaren Håll Lars Petter Persson. Håll Lars Petter Persson var mannen som flyttade från Älvdalen till Bohus-Malmön i slutet av 1800-talet för att jobba i stenindustrin. Stenhuggaryrket var tungt och arbetarna fick bekänna färg. I den här miljön flödade alkoholen och lönerna spelades bort, men det fanns också en kampvilja och fackföreningarna frodades.

• Thomas Larsson
    art director