Årsredovisning 2011

Här hittar du Kultur i Västs årsredovisning för 2011, som PDF.

Senaste nyheter

• Nu utvärderar vi kulturivast.se

fredag 24 oktober 2014
    Kultur i väst Vår webb ska förbättras och vi behöver din hjälp. Vi försöker kontinuerligt att utvärdera kulturivast.se för att göra den så användbar som möjligt för dig som besökare. Därför genomför vi just nu en enkätundersökning. Fyll i enkäten och var med i utlottningen av tre böcker.
  • Hugget i sten - en stenhuggares historia i musik och ord

torsdag 23 oktober 2014
    Musik Hugget i sten är en musikföreställning om stenhuggaren Håll Lars Petter Persson. Håll Lars Petter Persson var mannen som flyttade från Älvdalen till Bohus-Malmön i slutet av 1800-talet för att jobba i stenindustrin. Stenhuggaryrket var tungt och arbetarna fick bekänna färg. I den här miljön flödade alkoholen och lönerna spelades bort, men det fanns också en kampvilja och fackföreningarna frodades.
  • Brev skrivna under en kort vistelse i de två svenska regionerna Västra Götaland och Halland

onsdag 22 oktober 2014
    Konst Med inspiration från författaren och feministen Mary Wollestonecrafts resa genom bland annat Halland och Västra Götaland, genomförs nu residensprogrammet Brev skrivna under en kort vistelse i de två svenska regionerna Västra Götaland och Halland. Mellan den 27 oktober och 9 november reser två konstnärer runt i de två regionerna för att samla på sig erfarenheter och berättelser. Dessa kommer att samlas i en publikation – allt för att hitta nya och spännande förslag på regionernas framtid.